PostHeaderIcon Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over het verblijf van je kat bij ons? Kijk eerst eens op deze pagina, misschien vind je hier het antwoord al

Deze pagina wordt steeds aangevuld en is nog in ontwikkeling. Heb je vragen die hier thuis horen? Ik hoor ze graag.

Vraag 1 "hebben jullie nog plek"?

Als we vol zitten in een periode staat dat HIER vermeld. Zolang dat niet het geval is kunt u reserveren. Wel is het verstandig niet te wachten tot het laatst voor de periode half juli tot half augustus.

Voeding en dieetvoer

  • Mijn kat lust alleen maar. (noem maar op, snoepjes / natvoer Kan ik eigen voer meenemen?
Je kat eet in principe met de pot mee. In alle verblijven staan ruim voldoende voerbakjes met verschillende soorten Prins brokken. Bijvoorbeeld Multicat, Sensitive, Senior, Sterilised, Maxi en Resist Calm. Eigen voer meenemen is niet nodig. Wel willen wij graag weten wat uw kat thuis eet, als hij dan toch minder eet kunnen we daarop inspelen.

Brengt u onverwacht speciaal eigen voer mee (zakjes natvoer) dan kunt u deze bij ons achterlaten voor noodgevallen. Als het niet nodig is geven wij dit niet om onrust bij andere katten te voorkomen.

  • Mijn kat heeft medisch dieetvoer nodig. Hoe doen jullie dat?

In ons dieetvoerverblijf hebben wij een aantal plaatsen speciaal voor katten met dieetvoer. In alle overige verblijven staat de hele dag voer. In het dieetvoerverblijf gaan 's nachts de katten met bijv. nier-schildklier-darmproblemen vast met dieetvoer. De urinary katten blijven meestal los lopen omdat dat er meestal meer zijn. Bij uw reservering aangeven dat uw kat dieetvoer nodig heeft is verstandig ivm beperkte beschikbaarheid. Wij voeren dieetvoer van Prins. Voor blaasgruiskatten voeren wij urinary van Prins, Royal Canin en Hill's.

  • Mijn kat heeft diabetes, kan hij ook komen?
Helaas, wij kunnen uw kat niet opvangen. Voor diabeteskatten is regelmaat erg belangrijk. Op tijd precies de juiste hoeveelheid eten en spuiten. Tijdens een verblijf in een pension komt het voor dat uw kat weigert te eten. Dan kunnen wij niet spuiten. Het risico van onbalans is te groot

Verzorging en gezondheid

  • Mijn kat is niet gecastreerd/gesteriliseerd, kan hij toch komen?

Als uw kat ouder is dan 6 maanden moet hij gecastreerd of gesteriliseerd zijn. Een niet gecastreerde kater gaat sproeien, een niet gesteriliseerde poes wordt krols

  • Welke inentingen zijn verplicht?

De jaarlijkse vaccinaties tegen kattenziekte en niesziekte zijn verplicht. Dit ziet u in het vaccinatieboekje. Hier staat ook de herhaaldatum van de inenting in

  • Is een Bordetella inenting bij jullie verplicht?

Nee, dit is een neusinenting. Deze geeft regelmatig een inentingsreactie (uw kat wordt een klein beetje ziek om afweerstoffen te maken). Wij houden ons aan het advies van uw dierenarts maar stellen deze inenting niet verplicht.

  • Hoe lang vantevoren moet ik mijn kat laten inenten?

Bij voorkeur 6 weken voor aankomst in het pension. Als uw kat dan een inentingsreactie krijgt krijgt hij deze thuis in zijn vertrouwde omgeving zonder de extra stress van een verblijf in ons pension

  • Mijn kat is al oud Kunnen jullie hem ook opvangen?

Ja, natuurlijk is uw oude kat welkom. Wel wil ik daar wat over opmerken. "er hoeft niet meer aan gedokterd te worden" horen wij dan vaak. Dit lijkt een makkelijke opmerking, maar is het zeker niet. Als wij zien dat een kat ziek is of aan het eind van zijn leven komt beperkt deze opmerking ons in de acties die wij kunnen nemen om lijden te voorkomen. Afgelopen jaar heb ik twee maal uren met een kat op schoot gezeten omdat ik niet wilde dat hij zonder liefde zou overlijden. Dit is heel verdrietig, voor de kat, voor het baasje en voor ons. Heeft u het vermoeden dat uw kat echt een verblijf niet overleeft, overlegt u dan voor het verblijf met uw dierenarts voor de meest diervriendelijke oplossing. Vanzelfsprekend is een oude gezonde kat van harte welkom. En is het ook geen probleem als een kat tijdens het verblijf ziek wordt. Daar zullen wij altijd met u over overleggen en de juiste maatregelen treffen

  • Hoe kan het dat mijn kat toch ziek wordt tijdens een verblijf. Alle katten zijn toch gevaccineerd?

Inderdaad, al onze gasten zijn gevaccineerd. Wat we echter niet uit een goed vaccinatieschema kunnen afleiden is of een kat toch in het verleden besmet is geweest met niesziekte. In tijden van stress kan dit dan toch weer de kop opsteken. Dit kunnen wij niet voorkomen, hoe graag we het ook zouden willen. Stress is voor een kat een ziekmakende factor.

Huisvesting

  • Mag ik een mandje of dekentje meenemen?

Op de Kattenboerderij zijn voldoende krabpalen, ligplekken, mandjes en kussens aanwezig. Uw kat kan volop kiezen. Vreemde mandjes worden regelmatig door andere katten in gebruik genomen en komen vervolgens in de was terecht., Het is dan slecht mogelijk alles aan iedereen mee te geven. Dus het antwoord is - nee, niet nodig, tenzij uw kat er echt zelf aan hecht.

  • Kan mij kat wel naar buiten?
Al onze verblijven hebben een buitenruimte. In principe gaat in ieder verblijf iedere dag het raam open. Tenzij het echt veel te koud of heel slecht weer is. Dan blijft uw kat lekker binnen.
  • Wat moet ik meenemen naar het Kattenpension

Uw kat en zijn vaccinatieboekje. Op de Kattenboerderij zijn voldoende mandjes, dekentjes, voerbakken en kattenbakken beschikbaar.

  • Hoe verdelen jullie de katten over de verblijven?

Rust is bij ons erg belangrijk. We hebben een speciaal kittenverblijf, een dieetvoerverblijf, 2 verblijven voor oudere katten, 2 verblijven voor jonge speelse katten, 2 appartementkamers voor rustige katten en ons grote buitenverblijf voor de "echte" buitenkat. dwz de kat waarvan we zeker weten dat hij zichzelf redt met eten en drinken en normaal bijna niet binnen komt. Bij binnenkomst overleggen we met u wat voor uw kat de meest geschikte ruimte is. Daarbij kijken we ook naar de groepssamenstelling op dat moment.

Gedrag

  • Het belangrijkst = ken uw kat en heb reele verwachtingen

Als uw kat thuis angstig is als er bezoek komt. Als uw kat zich agressief gedraagt bij de dierenarts. Verwacht dan niet dat uw kat bij ons ineens ander gedrag laat zien. Dat uw kat frank en vrij met alle andere gasten speelt. Hoe graag u dat ook zou willen, dat gaat bijna nooit zo. Ken uw kat en stem uw verwachtingen af op het gedrag dat hij thuis ook laat zien.

  • Mijn kat kan niet met andere katten, kan hij alleen in een verblijf?

Op de Kattenboerderij hebben wij groepsverblijven. Dit past het best bij onze bedrijfsfilosofie "iedere kat krijgt zoveel mogelijk ruimte". Wel staan in de meeste groepsruimtes (nacht)verblijven. Enkel (75 cm x 75 cm x75 cm) en dubbel (150 cm x 75 cm x 75cm). Deze verblijven voldoen met deze maten aan het Besluit houden van Dieren. Hier kunnen de meeste katten de eerste een of twee dagen wennen aan hun nieuwe omgeving. Zij zijn in principe niet bestemd om katten langdurig in te huisvesten. Zien wij dat uw kat niet angstig of agressief is, normaal eet en drinkt en de kattenbak gebruikt? Dan gaat uw kat los in de groepsruimte om zijn eigen plek te zoeken. Wij sluiten hem dan niet meer op. Tenzij we ons afvragen of hij wel genoeg eet of drinkt. Dan monitoren we nog extra. Onze duoverblijven zijn geschikt om te wennen. Niet om een kat langdurig in te huisvesten.

Overigens valt dit in ons pension meestal erg mee. Katten zijn slimme dieren. Zij zien dat er in ons pension geen territorium valt te verdedigen, het is niet "hun" terrein. Dus de meeste katten gaan vreedzaam om met de andere gasten. Zien wij dat dit niet zo is, dan krijgt de "dader' even een time-out en proberen we het de volgende dag nog eens

Reserveren annuleren en communicatie

  • Hebben jullie nog plaats?
Wij richten ons met name op de omgeving Arnhem Nijmegen. Ook hechten we grote waarde aan terugkerende klanten. Voor hen houden wij enkele plaatsen beschikbaar. Op dit moment hebben wij nog plaats. Tijdig reserveren is aan te raden. Door het invullen van ons reserveringsformulier gaat u met ons een overeenkomst aan. Een optie nemen is niet mogelijk.
  • Hoe lang van tevoren kan ik kosteloos annuleren?
We hebben lang gedacht over een oplossing voor deze steeds vaker voorkomende vraag. Omdat bekend is dat pensions sneller vol zitten reserveren klanten steeds eerder. uit voorzorg Maar vaak komt het voor dat deze klanten annuleren als zich een andere oplossing voor doet. We willen onze prijs per nacht niet verhogen maar zijn wel genoodzaakt onze annuleringsvoorwaarden aan te scherpen.
- Annuleert u binnen 6 weken voor aankomst dan betaalt u 25% van de totale reserveringssom
- Annuleert u binnen 3 weken voor aankomst, dan bent u 50% verschuldigd
- Moeten wij u bellen omdat u uw kat niet bent komen brengen? Dan blijft u de volledige reserveringssom verschuldigd.
  • Kan ik mijn kat buiten de openingstijden komen halen/brengen?
Katten houden van rust en regelmaat. En wij ook. Daarom is het niet mogelijk om uw kat buiten onze openingstijden te halen of te brengen. We zien juist meestal dat zeker tussen 12.00 en 16.00 uur er op het pension een heerlijke rust heerst.
  • Wil je regelmatig foto's of filmpjes sturen?
Dit is een logische vraag. Natuurlijk wilt u graag weten hoe het met uw kat gaat. Om die reden plaatsen wij zeer regelmatig foto's en filmpjes van de aanwezige gasten op onze social media kanalen (facebook en instagram). Iedere vraag persoonlijk beantwoorden is helaas niet altijd mogelijk. Maar. als er aanleiding toe is, benaderen wij u op uw vakantieadres.
  • Kan ik het kattenpension bezichtigen?

Dat is mogelijk, op afspraak, bij voorkeur op zaterdag- of zondagmorgen

  • Voeren jullie een prijsverhoging door in 2024?

Nee, wij houden onze prijs gelijk aan 2023. Ondanks gestegen energie- en personeelskosten blijft onze prijs per nacht ongewijzigd.

Haal- en brengservice

Deze service voor onze klanten moeten we helaas aanpassen. Geen uurloon rekenen maar alleen een kilometerprijs voelt niet meer goed.
Deze service is en was altijd bedoeld voor kattenbaasjes zonder eigen vervoer. Op dit moment zien we dat er andere keuzes gemaakt worden. Vandaar een aanpassing
We stappen af van het vaste starttarief. Maar gaan wel onze tijd doorberekenen per gereden minuut. Heen en terug naar de Kattenboerderij.
Uurtarief wordt € 0,75 per gereden minuut. Kilometertarief blijft € 0,40 per gereden kilometer
We brengen en halen niet op zon- en feestdagen en niet verder dan een straal van 20 kilometer rondom het kattenpension.
Deze aanpassing geldt niet voor onze vaste klanten die ook voor 2024 altijd gebruik hebben gemaakt van onze haal- en brengservice. Hen blijven we op de oude voorwaarden van dienst.